lördag 8 november 2014

Ja just ja...

jag har en blogg också. Det var inte igår jag skrev något inlägg här på bloggen.

Mycket har hänt sen sist men inget som jag vill berätta om.

Dreamhack 2014 winter i slutet av november. Hoppas man kan åka dit någon av dagarna och känna på atmosfären. Just nu tittar jag på WSC 2014 men de har lite teknikstrul så man får roa sig på annat sätt. Heja Taeja iaf.

Företaget går framåt och jag har insett att jag inte är en säljare i första hand. Tv-serien Dragons den tycker jag är riktigt bra och ger en del tips faktiskt på hur man pitchar sin affärsidé. Några föreläsningar är inbokade innan jul och kan kanske bli någon i december också. 11 november i stadsbiblioteket i Västerås kl. 18:30-20:30. 12 november i stadsbiblioteket i Arboga kl. 17:30-19:30. 22 november i biblioteket i Surahammar kl. 12-14:00

Ni som känner min bror kan jag bara meddela att han har gått ner i vikt genom seriös träning. Väger nu 81kg har vägt 110kg. Imponerande tycker jag. Synd att jag inte har någon bild.

Ibland är det bra att kolla fakturan som man ska betala en extra gång. Har betalat något som jag inte skulle betala och kontaktade personen för upplysningar. Jag kunde inte få någon ersättning för de tidigare betalda fakturorna men hon kunde ändra den aktuella fakturan så jag slapp betala framöver. Ja det var ju snällt men jag nöjde mig inte med det. Ringde personens chef och förklarade ärendet lite gnällig och irriterad. Hon lovade att undersöka frågan och återkomma till mig. Två veckor senare ringde hon upp mig med ett positivt svar. Vi skulle få hela summan återbetalat. Tack för det!!! Jag gjorde fel i att betala och skulle ha synat fakturan tidigare. Men de hade också gjort fel och de tog på sig det. Tips! Syna era fakturor en extra gång innan ni betalar.

Lillprinsen klättrar överallt. Upp på stolen och upp på bordet. Öppna kylskåpet kan han också. Det är ju inte svårt att förstå honom när han ställer sig på matstolen och tar brödpåsen. Klättrar ner och kommer till mig eller mamma och säger "titta". Kul är det iaf att vara hemma med minstingen. Jag försöker njuta varje dag för tiden går fort och snart ska han skolas in på förskolan.

Har jag berättat att jag har gått med i Röda korsets första hjälpen grupp? Om inte så säger jag det nu. Jag har gått med i Röda korsets...
Roligt tycker jag och jag längtar tills jag får komma ut på uppdrag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar