Group A
RorO (Z)
Crazy (Z)
Creator (P)
Bomber (T)
Group B
MC (P)
Flying (P)
YoDa (T)
DRG (Z)
Group C
Curious (Z)
Soo (Z)
SoS (P)
MKP (T)
Group D
TaeJa (T)
FanTaSy (T)
TRUE (Z)
KangHo (Z)
Group E
Symbol (Z)
Shine (Z)
Keen (T)
Squirtle (P)
Group F
Innovation (T)
Rain (P)
Hyun (Z)
GuMiho (T)
Group G
Parting (P)
Last (T)
Leenock (Z)
Life (Z)
Group H
Soulkey (Z)
Maru (T)
Flash (T)
BboongBboong (Z)
Härligt med terran i varje grupp. TaeJa borde ha stora chanser att gå vidare från sin grupp. Flash har stora chanser att gå vidare från sin grupp. I de andra grupperna kan det bli mycket jämnt. Den svåraste gruppen är grupp G.
Källa: http://www.gomtv.net/forum/view.gom?topicid=230620&cid=0&kind=8
onsdag 3 april 2013
Läraryrket
Jag vet inte om jag kan rekommendera andra att bli lärare. Visst finns det fina stunder inom läraryrket men de är få och vägen dit är väldigt tuff.
Låt mig måla upp en bild av läraryrket. Stora klasser, minimal förberedelsetid, begränsad planeringstid, rastvakt, dokumentation, administrativa uppgifter, ineffektiva konferenser, elever som bråkar, elever som avskyr ditt ämne, elever som behöver uppfostras, elever som behöver behöver och behöver.
Tiden räcker inte till alla.
De som skriker högst får mest tid.
Vart är tysta Ida?
Hon står mitt i klassen men syns inte, hörs inte.
Finns inte.
Tiden räcker inte till alla.
Elever som söker bekräftelse, värme, omtanke.
Vem har tid? Vem har årk?
Tiden räcker inte till alla?
Kolleger kommer och kolleger går.
Samtalen är ytliga, fattiga och inget innehåll.
Tiden räcker inte till alla?
Rektorn vill dit.
Läraren vill hit
Eleven vill inte, kan inte, får inte.
Nästa gång du funderar på att bli lärare, fråga dig själv om du har tid.
För i skolan finn det ingen.
Kort sagt kan man säga att mycket behöver förändras om skolan ska bli en attraktiv arbetsplats att jobba inom. En bra start är att höja lärarnas löner med 10000. Sedan kan vi börja forma en konkret och tydlig arbetsbeskrivning.
Låt mig måla upp en bild av läraryrket. Stora klasser, minimal förberedelsetid, begränsad planeringstid, rastvakt, dokumentation, administrativa uppgifter, ineffektiva konferenser, elever som bråkar, elever som avskyr ditt ämne, elever som behöver uppfostras, elever som behöver behöver och behöver.
Tiden räcker inte till alla.
De som skriker högst får mest tid.
Vart är tysta Ida?
Hon står mitt i klassen men syns inte, hörs inte.
Finns inte.
Tiden räcker inte till alla.
Elever som söker bekräftelse, värme, omtanke.
Vem har tid? Vem har årk?
Tiden räcker inte till alla?
Kolleger kommer och kolleger går.
Samtalen är ytliga, fattiga och inget innehåll.
Tiden räcker inte till alla?
Rektorn vill dit.
Läraren vill hit
Eleven vill inte, kan inte, får inte.
Nästa gång du funderar på att bli lärare, fråga dig själv om du har tid.
För i skolan finn det ingen.
Kort sagt kan man säga att mycket behöver förändras om skolan ska bli en attraktiv arbetsplats att jobba inom. En bra start är att höja lärarnas löner med 10000. Sedan kan vi börja forma en konkret och tydlig arbetsbeskrivning.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)