Många kritiserar försäkringskassans hanterande av deras ärenden men inte jag. Jag och försäkringskassan har ett ganska smidigt förhållande. Inget har krånglat, varken utbetalningar eller hanterandet av papper.
Idag ringde dem till mig och sa att jag hade valt för många dagar på min pappaledighet. Hon frågade vad jag gjorde nu och vad jag önskade för lösning. Tydligen fattades det 5 dagar för att jag skulle få full utbetalning så jag sa att jag ville ha lägsta ersättning de sista dagarna.
Med en glad ton svarade hon mig, "det ordnar jag".
Tänk att försäkringskassan märker sådant och ringer upp för att rätta till felet. Hon kunde lika gärna inte ringa och jag fick skylla mig själv. Det var ju jag som hade gjort fel.
Men nu löste det sig väldigt smidigt. Visst blir man lite fattigare men det går ju inte att ändra på direkt. Är dagarna slut så är dem slut.
Tack försäkringskassan för det trevliga samtalet.